Black Element Software

Firma Black Element Software vznikla v roce 2000 z původní scene skupiny Insanity. V roce 2000 jí společně založili FiDo (Filip Doksanský), Dixie (Petr Kadleček) a Trax (Radek Volf). Samotná skupina Insanity vznikla v podstatě už v roce 1998, až při tvorbě 3D hry Testament I. Tvorbě této hry předcházela snaha FiDa přeportovat hru Wolfstein pro Amigu. Bylo to přesně v době, kdy se začaly objevovat první pokusy o vytvoření 3D her na Amize. O rok později vydali i druhý díl této hry - Testament II. V pozdější době skupina pracovala na revoluční české 3D hře nazvané Enforce. Tu bohužel nikdy nedokončili (byly uvolněny pouze dvě demoverze), ale základ tohoto enginu později použili při tvorbě PC hry Shade: Hněv Andělů.

Přibližně v roce 1998 došlo u skupiny k postupnému útlumu tvorby pro Amigu a postupnému přechodu jejích členů na PC platformu. FiDo dal dohromady několik lidí s kterými v minulosti na Amize spolupracoval na různých projektech, použil engine hry Enforce, upravil jej pro PC a začal zkoušet štěstí na PC platformě. Postupem času se našli tolik potřební investoři a FiDo společně s Dixiem založili firmu Black Element Software. Ve firmě Black Element Software se následně objevilo mnoho známých jmen z Amiga scény. V podstatě se dá říct, že téměř všichni, se kterými se FiDo potkal při tvorbě hry Testament a později na Enforce, skončili v Black Elementu. Jeden čas tam byla téměř 100% účast ex-amigistů.

Tým nebyl příliš velký, což mělo jak své výhody tak i své nevýhody. Na jednu stranu se malý počet lidí lépe ovládal a koordinoval. Na druhou stranu měl každý spoustu práce. Nicméně všichni milovali to, co dělali a každý pracoval na více než jednom kousku konečného produktu.

BES má většího bratra – firmu Bohemia Interactive Studio. I když je BES samostatnou jednotkou, je pod deštníkem Bohemia Interactive a dostává od nich rozsáhlou podporu. BIS má rozmanité zkušenosti, které se samozřejmě vždy hodí. Jednou z nejdůležitějších služeb, které nám poskytují, je technologická podpora, např. systém motion capture vlastněný BIS. Teď, když jsme se seznámili s týmem, se přesuňme ke hře.

První verze enginu a nápad samotný byly vytvořeny na Amize. Od té doby hra prošla docela velkým vývojem. Původně byla spíše koníčkem, než profesionálním projektem. Po určitém čase se jádro týmu (Radek Volf, Filip Doksanský a Petr Kadleček – už není součástí týmu) rozhodlo svůj koníček změnit v hardcore profesionální projekt. Půjčili si nějaké peníze, dali design na papír a projekt pojmenovali Nefandus. Nefandus byl vlastně prototyp, který se poté přejmenoval na Shade - Wrath Of Angels. Po této úvodní fázi dali dohromady pár expertů - povětšinou přátel, jen pár bylo profesionály v herním průmyslu – kteří sdíleli jejich vášeň k PC hrám.

Jakmile se projekt rozjel, tým zjistil, že možnost dokončení projektu bez financí zvenčí a podpory je takřka nemožná. Když se hra rozběhla a rostla, tým začal žádat vnější pomoc. Naštěstí našli BIS (se základnou v Česku, stejně jako tým a vydavatel), Bohemia Interactive projekt naštěstí shledala dostatečně zajímavý k pomoci týmu prodloužit vývoj. Po vytvoření spojení byla podepsána smlouva s Cenega Publishing, která poskytovala další financování Shade týmu.

V roce 2005 spolu založili s českými studii Altar Games a Bohemia Interactive Studio svaz nezávislých vývojářů Idea Games. Důležitým milníkem v historii studia se stalo 30. září 2010. Spolu s Altar Games a Centauri Production se Black Element Software spojili s Bohemia Interactive Studio. Pod ním, již jako pražská pobočka BIS, vydalo Carrier Command: Gaea Mission. V současnosti bývalé BES studio vyvíjí vesmírný simulátor Take on Mars.

You have no rights to post comments